Respon Bakal Suami Elly Mazlein Setelah Dilabel Sebagai Kereta Terpakai Oleh AC Mizal

Kepada mereka yang mendapat title ibu tunggal dan janda hanya kerana ingin keredhaan, bangunlah dari kesedihan silam. binalah hidup yang bahagia bersama anak2 kita. dan kalau ada jodoh terimalah selepas kita beristikharah dan bermunajat memohon petunjukNYA.Ada wanita yang terpaksa menyembunyikan status diri mereka sebagai ibu tunggal atau janda kerana takut dipandang serong oleh masyarakat. takut dihina oleh masyarakat, takut dikatakan perempuan gatal yang akan menggoda suami orang.

Rata-rata pengguna laman sosial meminta serangan peribadi terhadap wanita dengan menjadikannya bahan jenaka dihentikan tambahan pula ia disiarkan secara langsung.

Insiden yang membabitkan dua pengacara itu berlaku ketika AC Mizal dan Elly duduk dalam barisan kerusi bersama Zizan Razak, Mira Filzah, Syafiq Kyle dan Siti Nordiana. Majoriti warganet wanita meminta pengacara itu meminta maaf dan jangan menyamakan golongan itu dengan objek.

Elly meminta peminatnya tidak ambil hati selepas pengacara Datuk AC Mizal melabelkannya sebagai ‘used car’ (kereta terpakai) ketika mengacarakan Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) ke-32 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), malam tadi.

Kak Lina sangat tersentuh hati bukan kerana isu ini (diperli) tetapi disebabkan ramai orang ambil berat. Alhamdulillah, ramai menyayangi Kak Lina,” katanya.

Menurut Elly, dia menyedari peminatnya meluahkan ketidakpuasan hati itu di media sosial selepas dirinya dilabel kereta terpakai oleh pengacara terbabit.

Selepas ABPBH berakhir, saya bertanyakan bakal suami pandangannya dan dia sangat memahami. Bakal suami menyerahkan sepenuhnya untuk saya mengulas.

Bagi saya, diusik sebagai kereta terpakai sukar diterima tetapi semua manusia tidak sempurna. Saya anggap mungkin Datuk AC terlepas cakap. Saya harap selepas ini hargailah dan jagalah martabat serta aib wanita,” katanya dihubungi Harian Metro.

Isu ini bukannya besar sangat, tak payah ambil serius wahai penyokong Kak Lina Pom Pom. Kita tenang-tenang sahaja,” kata pelakon dan pengacara Elly Mazlein.

Sementara itu di laman Twitter, kebanyakan warganet mengecam tindakan AC Mizal yang dianggap keterlaluan.

AC Mizal gelar Elly Mazlein 'used car'

AC Mizal gelar Elly Mazlein 'used car'

Posted by Rock N Roll Pizza on Sunday, September 22, 2019

“Perbuatan ini jahat dan tak patut, kerana satu Malaysia tengok. Wanita bukan objek, sampai bila gurauan sebegini perlu berlaku dalam siaran langsung. Lepas itu dia siap ‘high five’ (bertepuk tangan) dengan Zizan pula. Ramai wanita jadi mangsa, ini tidak adil,” kata warganet.

Usaha untuk mendapatkan penjelasan AC Mizal setakat ini tidak berjaya apabila pengacara berkenaan tidak mengangkat panggilan telefon mahupun membalas kiriman WhatsApp.

Orang selalu memandang hina pada wanita yang berstatus ibu tunggal atau janda. Janda kematian suami lebih bernasib baik kerana mereka dipandang mulia oleh masyarakat. Tapi mereka yang bercerai hidup selalu dipandang hina oleh masyarakat. Mereka dihukum seolah2 mereka manusia paling hina, paling jahat, paling tidak berguna dan paling tidak ada harga diri.

KreditSumber:Hmetro