Lelaki Ini Berlari Minta Ampuun Dgn Isterinya Setelah Dengar Kata Kata Uzt Ebit Lew

Dengan melakukan ibadat setiap insan dapat mencapai kebahagiaan, keberkatan, kemualiaan, ketamadunan, kemanusiaan dan mendapat redha Allah swt di dunia dan akhirat tetapi hanya dengan member sepenuh keikhlasan ubudiyah kepada Allah swt Semata-mata. Oleh itu matlamat hidup hendaklah di utamakan untuk melakukan ibadah kepada Allah Swt seiring dengan keseimbangan Dunia dan akhirat.

Objektif ataupun di istilahkan sebagai matlamat dan tujuan. Ayat di atas merupakan salahsatu objektif dakwah islamiyah kepada masyarakat. Objektif dakwah yang lebih umum adalah mengajak umat manusia tidak kira agama,bangsa mahupun orang kafir atau musyirik kepada jalan yg benar dan di redhai Allah swt, agar dapat mengatahui,menerima dan mengamalkan dalam kehidupan sehari-hari.

Ramai sedia maklum Ustaz Ebit Lew tidak asing lagi dalam memberi ceramahnya mengisahkan hubungan dalam kekeluargaan. Seminar yang beliau anjurkan kerap kali melibatkan pasangan suami isteri dan diakhiri dengan linangan air mata kepada peserta yang menghadirinya.

Menurut beliau, lelaki itu berasa amat kesal dgn sikap dirinya yang selalu berbuat salah dengan isteri sedangkan isteri tercinta terlalu baik dan sanggup menerima seadanya dalam keadaannya ketika itu.

Baru ini, Ustaz Ebit Lew telah memuat naik satu vdeo seorang lelaki yang teresak esak menangis oleh kerana terkenangkan peng0rbanan isteri tercinta.

Bila ditenangkan oleh Ebit Lew, lelaki itu kelihatan dengan tanpa selipar terus meluru pergi untuk mendapatkan isterinya dan memeluk erat bidadarinya serta memohon kemaafan atas segala kekhilafan dirinya. Ia nya dalam situasi terlalu sebak sehingga membuatkan hadirin yang hadir itu turut serta mengeluarkan air mata. Moga peroleh kekuatan untuk menempuhi dugaan.

Dengan perkongsian itu di alam maya, ratarata warganet juga turut terkesan serta meninggalkan komen komen yang pelbagai di ruangan media sosial Instagram pendakwah bebas tersebut.

Ramai di antaranya memberikan kata kata yang amat positif dengan berasa terharu dengan tindakan yang dilakukan oleh lelaki itu. Mereka mendoakan agar kesejahteraan dan juga rezeki berpihak kepada lelaki tersebut serta keluarganya.

Mari kita sama-sama mendoakan yang terbaik untuk pasangan ini semoga kalian berdua dirahmati yang maha esa.

Jom tonton vdeo rakaman tersebut

Jangan pernah putus asa dalam hidup

Terkejut sangat sebak bila saya tanya siapa pernah rasa putus asa dalam hidup, rasa lebih baik mati je dan terasa macam nak bunuh diri?Seorang abang ni cerita rasa putus harapan dalam hidup sehingga datang rasa lebih baik mati je. Betapa rasa selalu susahkan isteri yang baik. Buat salah padanya. Hilang pekerjaan. Buntu cari kerja. Saya dekat dan cakap padanya Allah sayang padanya. Dia ada doa Nabi saw. Doa ibu bapa dan isteri. Abang tu peluk saya menangis.Selepas itu abang tu tanpa selipar terus pergi ke tempat isterinya peluk minta maaf. Semua sebak menangis. Ya Allah terharunya. Syukur abang ni baru dapat kerja dan berterima kaseh pada isterinya membawa beliau ke sini. Masya-Allah. Abang ini orang baik dan rendah diri. Isterinya baik dan memaafkannya. Doa seorang isteri yang solehah. Subhanallah. Syukur pada AllahBeberapa pasangan nak berpisah hari ini juga bisik pada saya tak jadi nak berpisah. Allahuakbar. Terima kaseh Allah. Dialah Allah Maha Kaya. Maha Kuasa. Hati manusia dalam genggamanNya-ebitlewJemput semua bersama dalam Keluarga Sunnah #PerbaikiDiri seterusnya di Kelantan, Melaka, Sabah dan Sarawak. Daftar di : Online : https://transformjiwa.com/keluarga-sunnahWhatsApp : wasap.my/60173666848

Posted by Ebit Lew on Monday, October 7, 2019

Tambahan pula ojektif dakwah bukan sahaja untuk berdakwah kepada org yang bukan islam tetapi bagi mereka yang memang beragama islam. Hal ini, sangat berkaitan dengan Amar ma’aruf nahi mungkar justeru dapat memberi lebih banyak pengetahuan dengan peningkatan takwa dari segi pengetahuan agama,amalan kepada Allah swt dalam erti kata agar mereka sentiasa mengerjakan segala perintah Allah dan selalu mencegah diri dan umat yang lain daripada melakukan perkara yang di larang.

Dah baca jangan lupa share untuk kesedaran orang ramai.

Sumber:sinarviral/lubokviral