10ribu lebih km – Niat Murni Pergi Mekah Naik Basikal Terima D0a dan Pujian Netizen

Setiap orang yang beragama Islam pasti teringin untuk menjejakkan kaki di di Tanah Suci Mekah. Banyak cara untuk kita ke sana dan yang paling releven buat masa kini ialah dengan menaiki pesawat.

Lain pula cerita yang admin nak kongsi kali ni. Ada seorang pakcik yang dikenali sebagai Tok Sitdek nak ke Mekah dengan menaiki basikal. Ya anda baca dengan betul, naik basikal. Kalau korang tak percaya cuba tengok video oleh @teefirdaus di akaun Twitter miliknya kat bawah ni.

Hati kental

Bersemangat sungguh Tok Sitdek kita ni nak kayuh sampai ke Mekah. Admin harap semoga selamat sampai dan sentiasa dilindungi dari kecel4kaan, niat baik tu nak pegi buat haji.

Kita doa semoga Tok Sitdek ni selamat sampai. Nanti kalau ada nampak dekat mana-mana tu tolong update ye. Admin nak tahu gak.

Okay tu ada number akaun Tok Sitdek ni. Korang boleh lah search dia dekat Facebook atau transfer ke bank tu. Boleh buat saham akhir4t ni tolong orang nak pegi buat haji.

Admin dok fikir macam mana dia pass border nanti. Lagi-lagi dekat Iran dan Pakistan tu. Lepas tu Tok Sitdek ni dah settle ke belum urusan visa haji dia. Risau pulak nanti dah sampai takleh buat haji. Ke boleh je?

Takpe, kita doa je semoga segala urusannya dipermudahkan. Amiinn.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Lobak Merah